• (V) vill göra S...

(V) vill göra Sollentuna HBT-smart!

IMG_9452

I dagarna har Vänsterpartiet Sollentuna lämnat en motion till kommunfullmäktige där vi partiet föreslår olika kompetenshöjande åtgärder för att göra kommunen mer HBT-smart.
– Vi föreslår att kommunens politiker och kommunanställda ska utbildas för att öka sin HBT-kompetens och att kommunen tar fram en handlingsplan för arbete med HBT-frågor, säger Qarina Ström, kommunfullmäktigeledamot för Vänsterpartiet.

2006 släppte RFSL en rapport som placerade Sollentuna på en 71:a plats av Sveriges kommuner när det gällde hur bra kommunen var för HBT-personer att bo i. Vänsterpartiet tycker placeringen är för låg och föreslår åtgärder för att förbättra kunskapen om HBT i Sollentuna och förbättra HBT-personers situation i kommunen.
– Det är viktigt att Sollentuna är en kommun för alla. Då måste politiker och personal och även företagare i kommunen lära sig mer om människor med olika sexuella läggningar, menar Qarina Ström.

Presskontakt:
Jonas Lundgren, politisk sekreterare (V)
Mail: [email protected]

Qarina Ström, kommunfullmäktigeledamot (V)
Telefon: 070 392 89 68
Mail: [email protected]